סעודיה: קרנבל שוקולד בעיר מכה



בקניון החיג'אז שבעיר מכה נפתח בסוף השבוע שעבר קרנבל שוקולד, בהשתתפות חברות ומפעלים לייצור שוקולד וממתקים.

מדובר בקרנבל ראשון מסוגו שנערך בעיר. יו"ר הוועדה המארגנת של הקרנבל, רשא סינדי, אומרת כי הוא נועד להציג תחת קורת גג אחת את מוצרי השוקולד החדשים והטובים ביותר. הוא מתקיים בהסכמת הרשויות, בחסות הרשות הכללית לתיירות ומורשת לאומית ובשיתוף פעולה עם לשכת המסחר והתעשייה בעיר. קהל היעד שלו הוא תושבי העיר והעולים לרגל למקומות הקדושים בה. לדברי סינדי, הכוונה היא להפוך את הקרנבל למסורת שנתית.

הקרנבל אינו מיועד רק לחברות גדולות בתחום עשיית השוקולד, אלא גם לעסקים משפחתיים קטנים. על פי אתר Saudi gazette, הקרנבל מעניק הזדמנות לצעירות וצעירים נלהבים להציג את מוצרי השוקולד שהם מכינים, באמצעותם הם מבטאים את היצירתיות שלהם. נאאף א-שריף מהווה מודל להצלחה בתחום זה: הוא עזב לפני שבע שנים את עבודתו כרוקח, והתמקצע באופן עצמאי בהכנת סוגים שונים של ממתקים ושוקולד. נאאף השתתף בגירסה הערבית של "מאסטר שף", ונבחר להיות בין 11 השפים המובילים. המנה שהכין הייתה: עוגת גבינה ניו-יורקית. באמצעות הפופולריות שרכש, הוא פתח עסק מהבית להכנת ממתקים עבור חתונות ומסיבות במכה. לפני שנה שכנע אותו אחיו לפתוח עסק בתחום; "CrownCake" הפך עד מהרה לשם דבר במכה.

א-שריף מתכנן, בהמשך הדרך, לפתוח עם אחיו מפעל קטן לשוקולד.

על פי הנתונים שמוסרת העיתונות הסעודית, מכירות מוצרי הקפה והשוקולד ברחבי הממלכה הסתכמו השנה ב- 700 מיליון ריאל (כ- 187 מיליון דולר) – גידול של 12% לעומת השנה הקודמת. הייצור המקומי הסתכם ב- 28 אלף טון שיוצרו על ידי 30 מפעלים (הכמות הדרושה כדי לספק את הביקוש המקומי היא 45 אלף טון).

על פי נתוני הנהלת הקרנבל, ביומו הראשון ביקרו בו 35 אלף איש. אתמול, ביומו השישי, השתתפו בו קרוב ל- 50 אלף מבקרים.

בנוסף לשוקולד, הקרנבל כולל גם פעילויות שונות לילדים ומבוגרים, ביניהן: הצגות תאטרון לילדים ומופעי סיפורים. הוא יימשך כשבועיים, ויינעל בסוף חודש הרמדאן, בליל עיד אל-פיטר, החג המסמל את סיומו של חודש הצום המוסלמי.

(saudigazette; העיתון "מכה"; "סיידתי"; שבכת אל-אעלאם א-סעודיINMA)